maandag 13 april 2015

12 april 2015: dag van de waarheid. .


Na een moeilijke laatste weken waar mijn broer is overleden en de gezondheid van mijn moeder ernstig te wensen over laat was het gister toch de marathon van Rotterdam dat op het programma stond.

Ik wist niet goed wat ik moest verwachten na deze weken. Met broer sander afgereisd naar Rotterdam om zaterdag. We verbleven de nacht in rotjeknor zodat we rustig aan de start konden  verschijnen.


Om even voor 10.00 zette Lee Towers "zijn" you never walk alone in. Dat te horen uit bijna 12.000 monden om mij heen deed mij, na alles, wel een traantje wegpinken. Kippenvel. .

Nu was het dan zover. Het startschot klonk en ik wilde rond 4.25 de km gaan lopen. Dat zou 3:06 opleveren maar ik hield rekening met wat verval waardoor ik dan om 3:08 zou kunnen finishen. Het weer was zonnig met een beetje wind.
Ik liep in een natuurlijke pas naar een comfortabele 4:20 per km en merkte dat ik dat goed kon volhouden. Alle 5km gingen in ongeveer 21.35 dus dat was goed. Bij km 38 en 39 moest ik even 4:40 de km aantikken om vervolgens weer terug te keren naar 4.20 en de laatste km in 4:15 af te leggen.

Resultaat:




1 opmerking:

  1. Sterk en vlak gelopen Jeroen! En Lee is altijd kippenvel.... (en zal voor jou nog wat meer binnen gekomen zijn ...)

    BeantwoordenVerwijderen